Find dine favoritter i vores udbud af Fynch Hatton Herre Tøj online. Vi tilbyder ✓ Fri fragt ✓ Unik Bonus ✓ Hurtig levering ✓ Høj Service Din Tøjmand, Rudkøbing

Fynch Hatton har en bred kvalitets og farve palet. Når du får produkterne  i hånden, er du ikke i tvivl om firmaet passion for god kvalitet og lækre detaljer.

Brandet startet i 1998 og er dedikeret til Denys Finch Hatton, som af mange sikkert er kendt for Karen Blixen “Mit Afrika” Han var leder, landmand og pilot.

Højt over akaciakronerne på den kenyanske steppe er de imponerende flokke af Serengeti i udsigt – en udsigt, for hvilken Denys Finch Hatton klatrer ind i hans “Gipsy Moth” biplan så ofte som muligt. Men inden den britiske aristokrat skulle blive en velkendt bushpilot, står Finch Hatton overfor en vidtrækkende beslutning: Forsøger at genvinde en fortabt formue i England eller at banke ny grund – i den ukendte afrikanske vildmark?

EN JOURNEY TIL SYD AFRIKA

Efterkommer af aristokratiet, studerende ved det berømte Eton College – Denys Finch Hattons liv ser ud til at gå på en velreguleret, ædel måde i begyndelsen af ​​det 20. århundrede. Men de første revner kan ses bag den smarte facade, fordi hans forfædre gambler væk en formue. Den unge Denys står over for et valg: opnå en gymnasial uddannelse og gifte sig rigt eller tør noget nyt.

I 1911 begyndte den 24-årige Denys Finch Hatton på en rejse, der skulle forme hans liv. Han besøger Sydafrika med slægtninge og er fascineret af kontinentet, som er fremmed for ham. Samme år efterlod hans onkel ham en lille formue. Finch Hatton tænker ikke to gange og rejser til dagens Kenya for at købe en gård der uden forudgående viden, men med en masse eventyr. Fra da af tilbragte han en stor del af sine år i Afrika, men ikke som landmand – han overlod det lokale arbejde til en partner, men som storviltjæger, safariguide, bushpilot og, som han stadig er bedst kendt, elskere af Karen Blixen.

FØRDE AFRIKA I CAPE TOWN

Det er hans forhold til den danske forfatter og kaffebonde Karen Blixen, der inspirerer filmen “Beyond Africa”. I 1985 kom denne film også til biograferne i det land, som Denys Finch Hatton besøgte i 1911, og som ændrede hans liv: Kenya.

På dette tidspunkt er den unge tyske Roger Brandts i Sydafrika. I lighed med Finch Hatton er han også fascineret af det sorte kontinent – og af livet til den britiske eventyrer, som han bliver kjent med gennem filmen:

”Da jeg lavede et 6-måneders praktikophold i Sydafrika som forberedelse til mine studier i tekstilteknologi i midten af ​​1980’erne, og i løbet af den tid kom filmen” Beyond Africa “til biograferne, blev jeg betaget. Ikke kun af dette vidunderlige kontinent men også af personen af ​​Deny Finch Hatton, spillet i filmen af ​​Robert Redford. En stor mand, der tog sine friheder og som elskede Afrikas natur og vildskab. ” – Roger Brandts

LÆNGER TIL EVENTURE

Med disse indtryk i bagagen rejser Roger Brandts tilbage til Tyskland. Fascinationen med Afrika og Denys Finch Hattons liv slipper ham ikke år senere. Og så kom en idé op i 1998: At starte en modelinje for mænd med indflydelse fra Sydafrika. Ærlig og afslappet mode i stedet for smart mode, som Denys Finch Hatton også gerne vil have.

“Afrika er et stort og mangfoldigt kontinent i alle områder. På den ene side er der den evige sol, den uendeligt store himmel, den uberørte, vilde natur og det specielle samspil mellem lys og farver. Med mennesker, der trods mange problemer aldrig griner miste “glade mennesker”, og hvor mode simpelthen betyder “tilbage til det grundlæggende”. På den anden side var der den frihedselskende mand Finch Hatton. Han var en eventyrer og var altid på udkig efter det usædvanlige, var åben for alt. Han gjorde, hvad han troede på og er en reel inspiration til mærket. ” – Roger Brandts

HVORFOR FYNCH-HATTON?

Navnet findes hurtigt: Fynch-Hatton, som en hyldest til den samme Denys Finch Hatton, der imponerede med sin uafhængighed, sin tørst efter eventyr og hans kærlighed til frihed. Forretningsplanen udarbejdes hurtigt, men nu er det på tide at overbevise købere og leverandører. Ikke en let sag: konkurrencen er høj, og ikke alle deler Brandts vision. Men ligesom Denys Finch Hatton, forbliver Roger Brandts ved hjælp af sit oprindeligt lille team vedvarende og kan ikke fratages fra hans vej.

GÅ NED TIL GRUND, FRIHED OG ENKELTID

Fynch-Hatton etablerer sig langsomt, men støt. Og med udvalget af produkter vokser Fynch-Hatton-teamet, der har gjort Roger Brandts idé til en succes: det markante modemærke med acacia-paraplyen som logo, det typiske træ i den afrikanske savanne. Sammen arbejder de mod et mål: At leve op til ånden i eventyr og Deny Finch Hattons ånd. I tråd med Brandts motto “Make” er serien vokset støt i 20 år – fra strikkede produkter til et samlet look, dvs. alt hvad en mand har brug for for at være godt klædt. Og ikke kun produkterne, fra skjorter og bukser til sko, bliver mere forskellige, men også placeringerne i Fynch-Hatton butikkerne.

Viser alle 32 resultater